En resa jag aldrig kommer glömma

Resan som jag gjort i mitt liv är något jag aldrig kommer glömma...

När jag började i förskolan, var jag den lilla blyga tjejen som inte klarade av förändrignar. Jag pratade bara med vissa och var otroligt blyg, självförtroendet var så dåligt, det fanns inte ens något självförtroende. Det påverkade mig överallt, i skolan, på träningar, överallt. Detta fortsatte i ett mönster som var svårt att bryta. Men i 4:an fick jag höra det så mycket. I fotbollen vågade jag aldrig ropa efter en passning, när jag fick bollen passade jag iväg den med en gång, jag fick höra det mycket. I skolan att jag knappt vågade prata inför klassen. Bland kompisar att jag inte hade en egen vilja eller inte sa vad jag tyckte. Jag orkade till slut inte höra det så jag mådde inte så bra en period då. I slutet av 5: an så var det då jag verkligen började fatta att jag var tvungen att fixa till mitt liv. Men det tog fortfarande dagar för mig att övertyga mig själv att jag skulle våga ha på mig dom kläderna eller liknande. Men det var då jag började prata med alla, i klassen pratade jag med alla och killarna också men så nervös jag var! Men nu i 6:an är den bästa perioden i mitt liv! Jag vågar prata med alla, på discona dansar jag och bryr mig inte vad alla tänker eller hur det ser ut, så skulle jag aldrig gjort för några år sedan. Jag gör allt som jag aldrig skulle vågat förut. Det tog mer än en månad för mig att övertyga mig själv att jag skulle våga byta frisyr, men jag tvingade mig själv att göra det för att jag behövde en nystart. Mitt liv har förändrats så otroligt mycket i mellanstadiet, och nu lämnar jag det bakom mig men åren där har varit fantastiska eftersom jag har börjat en resa, som jag kommit långt på men har defenitivt inte nått målet ännu.

 
Så våga att förändra dig! Och gör det tidigt, för ju tidigare desto lättare!

Puss & Kram/ Rebecca <3
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu